Åbent Hus og valg til kulturfag

Vi holder åbent fra kl. 10. og kl. 10.30 er der stor velkomstsamling i festsalen, hvor man også kan høre skolens værdier, profilfag og faglige forløb, og i Guldhornsalen fortæller vi om det internationale forløb.

Vi glæder os rigtig meget til at vise vores smukke skole frem og håber, at I vil fortælle naboer, venner og kollegaer om chancen for at besøge Ranum Efterskole College. Der er stadig ledige pladser til skoleåret 2017-18.

Alsidig efterskoleuge

Adventure på MTB tur.

Ugen har budt på masser af aktivitet i profilfagene, hygge og faglige udfordringer. I profilfagene er der blevet forberedt rejseprogram til de forestående profilfagsrejser i uge 40. Og eleverne har gjort klar til at fortælle om deres fag til Åbent Hus.

Fit for Life træner til første rejse.

I køkkenet har menuen været internationalt food-court inspireret med både indisk kylling Tikka Masaca, engelske fish&chips, svensk pølseret og danske koteletter i fad mv. I samlingerne har vi fulgt op på valget til de kommende Kulturfag- og rejser i januar, og det ser rigtigt spændende ud.

Det er nogle kulturfag, som rigtig gerne vil have flere deltagere, det er bl.a. Filippinerne Scuba dykning, Vintersport, Europa tour og High school udveksling i Californien.

Termo-kopper til alle elever og ansatte

I forbindelse med bæredygtighedsugen foreslog nogle elever, at vi skulle have termo-kopper til alle på skolen, og nu er de lavet med et flot REC logo tryk. Kopperne vil forhåbentlig spare en masse engangskrus og så vil vi gerne, at der spildes mindre kaffe og te på trapper og på gange.

Indsamling til heksebørnene i Nigeria.

Ihærdige elever fik fredag tømt den store flaskeholder og kunne dermed sende 478,- kr. afsted til de forfulgte børn i Nigeria.

36 motiverede fodboldspillere til Nordjysk mesterskab.

36 spirende fodboldtalenter var fredag til Nordjysk mesterskab på det mytiske Lerpytter Idrætsanlæg i Thisted. Dagen bød på hård fight, højt humør og motiverede spillere hele vejen rundt, hvilket resulterede i både sejre, uafgjorte kampe og et par snævre nederlag. Stor ros til eleverne, som var glimrende ambassadører dagen igennem. Nogle trætte elever og trænere er nu næsten hjemme og krydser fingre for stadionplatter til aftensmad.

98.458 skridt på en uge!

I forbindelse med bæredygtighedsugen kørte der en konkurrence om hvem der gik mest i løbet af en arbejdsuge. Både fra elever men også personale.
Ikke overraskende kom verdens hurtigste rengøringsassistent Margit Bunde Jensen med 98458 skridt ind på en flot 1. plads. Blandt eleverne var det Mads H. B. med flotte 63176.

Spændende foredrag om amerikansk politik

En gruppe elever deltog i et spændende foredrag med lektor Niels Bjerre Poulsen fra Syddansk Universitet med temaet; Hvorfor amerikanere både elsker og hader politik.

Nyt valgfag og profilfag i Elektronisk musik

Peter Bøgh Andreasen er lærer på det nye valg. og profilfag i elektronisk musik. Det nye studie er inspireret af Clubmiljøet og der er masser af gear at lege med. kom og oplev nogle smagsprøver på søndag.

Nyt E-sports lokale

Det nye E-sportslokale er indrettet både til gaming og til IT undervisning. En gruppe elever er i gang med at bygge deres egne maskiner og lærer en hel masse om computerens historie, opbygning og sikkerhed m.m.

Der er masser af energi og fokus, når det handler om IT og teknologi!

I den kommende uge

..skal elever skal eleverne blive helt klar til profilfagsrejserne i uge 40. Mandag og tirsdag er alle elever med på et intensivt mediekursus kaldet one-day movie maker. De skal lære om grundteknikkerne i at tilrettelægge, optage og redigere videoer, og så skal de selv producerer små dokumentar udsendelser. Kurset indgår i dansk undervisningen og afvikles på tværs af alle hold.

Efter kurset skydes dette års første store Foto-, Video- og Artikel konkurrence i gang.
Onsdag kommer Anders Kofoed Pedersen fra Travel Ape og holder oplæg om selvværd og kammeratskab, det er et super spændende og inspirerende foredrag, som helt sikkert vil inspirere rigtig mange af eleverne.

Åbent hus – Efterskolernes dag.

På søndag den 25.9 holder vi Åbent hus for alle interesserede og der er mulighed for at blive skrevet op til et fantastisk efterskoleår.

Eleverne viser rundt, fortæller om deres profilfag og der er mulighed for at tale efterskoleliv og faglighed med lærerne i cafeen.

Gastronomiholdet og køkkenet står for international morgenbord fra kl. 10-11 og efterfølgende vil der være mange forskellige kulinariske oplevelser fra forskellige dele af verden på torvet.

Rigtig god weekend

Olav Storm Johannsen