Spanien 2011

Spanien – Ridning 2011

Profilfaget ridning er kommet hjem fra spanien! den 14 . april 2011

Torsdag d. 7/4
Vi stod op kl. 3.30 og skulle spise morgenmad kl. 4.00, så pakkede vi bussen og kørte fra Ranum ca. kl. 5.00. vi var i Billund ca. kl. 7.00, hvor vi vejede vores kufferter og derefter tjekkede vi ind. Vi fløj fra Billund kl. 10.15 og landede i Malaga kl. 14.10, hvorefter vi fandt vores bagage og gik ud til bilerne. Så kørte vi hen til Rancho La Paz, vi fik uddelt værelser og skiftede til sommertøj, hvorefter vi kørte ind til Fuengirola, der spiste vi en pizza og shoppede lidt. Vejret er fantastisk dejligt. Det er et rigtigt flot bjergområde.

Med varme hilsner fra Ridepigerne i spanien.

Fredag d. 8/4
Ranum Efterskole i Spanien på rideturVi spiste morgen mad kl. 9. Efter en dejlig morgenmad fik vi informationer om hestene og hvordan de rides på Rancho La Paz. Alle fik tildelt en hest der passede i størrelse og efter rideevner. Derefter blev vi inddelt i to hold med hver vores guide. Rideturen foregik i de flotte bjerge omkring ranchen, og mange blev udfordret og fik rykket deres grænser, fordi der var så stejle og smalle stier. Kun en enkelt rytter (Julia) kunne ikke holde sig på hesten og var nede og smage på de Andalusiske bjerge. Hun er dog sluppet heldigt fra styrtet med lettere hudafskrabninger. Efter frokost kl. 14. gik turen til stranden, hvor alle nød de 25 graders varme og har fået masser af sol og er godt trætte….men glade. Her kl. 21. har vi lige nydt aftensmaden og er nu alle på vej i seng.

Svedige hilsner fra Spanien.

Lørdag d. 9/4
Vi startede dagen ud med morgenmad kl.9:00 hvorefter vi tog ned til et stort marked i Fuengirola, der fik vi lov til at gå rundt på egen hånd. Ca. kl. 13:00 kørte vi tilbage til ranchen og spiste frokost. Temperaturen nåede 27 grader i dag. Efter frokosten lå vi og holdt siesta ved poolen, og fik en masse sol, hvor der var en del der blev meget røde… Kl. 16:00 gik turen mod Mijas. Nogen gik, og de skadede blev kørt op af bjerget. Det var meget varmt at gå op af bjerget, men det var turen værd. Det var en rigtig hyggelig lille (hvid) landsby. Der var en masse fantastiske små gader med butikker og en masse heste og æsler. Byen var fyldt med japanere, og et bryllup var der også. Kl. 19:00 gik vi hjem igen, der var dog flere der skulle køres ned af bjerget end op af. Da vi kom hjem hoppede nogen i poolen endnu engang og andre sad og hyggede rundt i hjørnerne. Kl. 21:00 nød vi aftensmaden og skulle derefter i seng. Alle er ufatteligt trætte, efter den hårde tur rundt i byerne.

Med solbrændte hilsner fra pigerne i Spanien.

Søndag d. 10/4
I dag startede vi ud med morgenmad klokken 9. Derefter skulle vi ud og ride i bjergene. For nogle meget grænseoverskridende! I nat blæste det rigtig meget, så nogle var meget trætte og andre morgenfriske og hoppede i poolen. Vi troede at rideturen blev rykket til i eftermiddag på grund af blæsten, dog kom vi ud at ride og de forskellige ture var en på opleveren. Da vi kom hjem stod den på frokost. Efter frokost lå alle stort set ved poolen eller slog kolbøtter i vandet. Nu venter vi på at vi skal have aftensmad og glæder os helt vildt til at vi skal ind til byen Jerez og besøge den kongelige andalusiske rideskole i morgen. Det bliver vildt!

Med solbrune hilsner fra pigerne i Spanien.

Mandag d. 11/4
Ranum Efterskole i Spanien på rideturI dag stod vi ALLEREDE op klokken 7, og skulle ALLEREDE være klar og have sat håret, til morgenmad klokken halv 8. Så skulle vi straks fordele os ud i vores 3 små fine lejede biler, den bette grå, den store fede, tykke røde Mercedes og sidst, men bestemt ikke mindst, den hotteste af dem alle, nemlig party-bilen, det blå lyn!! Så drog vi af sted, til en smuk by Jerez, hvor det Kongelige Andalusiske ride akademi ligger. Der så vi træningen af de super flotte P.R.E(pura raza espanol) hingste. De blev redet i forskellige stilarter, bl.a. køreheste, klassisk engelsk dressur og spansk landridt. Det var en rigtig god oplevelse, og vi savlede alle over de fantastiske smukke heste. Køreturen hjem, blev lige lidt længere fordi at vi, i den blå party-bil, blev stoppet af Policia, fordi Marie havde taget sikkerhedsselen under armen, så politibetjenten ikke kunne se at hun havde sele på. Den kunne vi desværre ikke charme os ud af, da de ikke kunne snakke engelsk, og så meget sure ud. Det udløste en bøde på 100 euro, men ikke det skulle få den blå party-bilen ned med nakken. Vejret er fortsat godt, omkring 30 grader. Kærlig hilsen ginger 1, og ginger 2. aka. Agnes og Malene(medlemmer af det blå lyn banden) Adios Amigos.

Hilsen Lisa og Natasha har skrevet det.

Tirsdag d. 12/4
I dag stod vi op til almindelig tid klokken halv 9, og spiste morgenmad klokken 9.
Vi blev delt op i to hold, hvorefter hold 1 red ud i bjergene og derefter op i til den smukke hvide by Mijas. Hold 2 tog kørte ind til et shopping center i det blå lyn og den bette grå bil, hvor hold to fik lov at shoppe løs, så nu er alle euro brugt. Til vores store held var der i dag gratis ´Ban & Jerry` is. Efter middagsmaden havde vi en pause som blev brugt ved poolen. Herefter byttede holdene. Nu har vi lige spist pasta med kødsovs og det var noget alle kunne lide. I morgen går turen hjemover. Men inden da skal vi heldigvis ud og ride igen. Vi har haft en super dejlig tur som sent vil blive glemt.

Der badede vi. Så forsatte vi vores vandring i 35 graders varme – og efter i alt 20 km og 6 timers vandring i hårdt og kuperet bjergterræn blev vi hentet af bussen. Da vi kom tilbage til hotellet var vi trætte og udkørte, vi fik udleveret mad til vores lejligheder og begyndte derefter selv på aftensmaden.
Hvis det ikke er adventure, så ved vi satme ikke hvad det er!