fbpx

Gran Canarie 2011

Adventure – Gran Canaria

Ranum Efterskole på Grand CanarieGrad Canaria er landet kl. 09.04 alle er i god behold

Hej. Så er adventure kommet til gran canaria. Dagen er gået med at se på nærområdet og alle nød at være på stranden og få skyllet rejsen af sig i det blå vand.. Cykler er bleve hentet til vores mountain bike ekspedition imorgen der kommer til at kræve masser af energi og vilje. Vejret er fantastisk og det bliver uden tvivl en fantastisk uge:) hilsner fra adventure holdet.

Lørdag: Efter en lang rejse fra tidlig morgen var alle friske og klar på at dyrke adventure, men det endte med, at vi bare nød det dejlige vejr ved poolen og stranden.

Ranum Efterskole på Grand CanarieSøndag: Dagen startede tidligt KL. 08:00 alle skulle ha spist morgenmad og smurt solcreme på sin krop diverse steder, for vi skulle ud og cykle mountain bike. Allerede da vi startede var der en bagende hede, men godt humør. Trods heden og de stejle bakker, var der kun få skader men alle klarede den op til toppen. Og efter en velfortjent pause, blev der holdt et lille bike race på et af bjergene. Dagen blev afsluttet med hygge og informationer, alt i alt en skide hyggelig dag.

I går d. 11/4 stod vi op, tog vores badetøj på og gik direkte ned på stranden. Vi vandrede hen af vandkanten til vi kom til et stykke, som var ligesom en ørken. Sand, sand, sand. I ørkenen fjollede vi rundt på de store sandbanker og ”Foto Peter” fik taget en masse adventurebillder af vores über seje hold (vildere end design!).

Ranum Efterskole på Grand CanarieVi spiste hver især frokost forskellige steder in tha town! Så mødtes vi på hotellet klokken 14.00 med alle vores pakkenelliker og derefter gik turen til Gran Canarias skønne bjergnatur. Efter en crazy bustur på de smalle, snoede bjergveje ankom vi til ”base camp” – et utroligt smukt landskab. Der kunne vi overnatte i den frie natur eller i vores medbragte lavuer. Vi spiste lækker grillmad, som vi selv lavede. Vi hyggede os om aftenen med badning i søen, skumfiduser over grill og kortspil. Da det blev mørkt tog vi pandelamper på og lagde os til at sove.
I dag d. 12/4 vågnede vi op med dejlige, ”adventuresmerter” i ryggen, pga de mange sten på jorden og en kold næse. Vi spiste morgenmad, pakkede sammen, ryddede pladsen for ALT affald og samlede os. Så kom en dude ved navn Alex, som havde styr på alt det med naturen og dyrelivet på Gran Canaria. Før vi startede vores vandretur i bjergene, fik vi alle en adventure-t-shirt af Raymond. Efter omkring 2 timers vandring op og ned, fandt vi et smukt sted med en lille sø og et vandfald.

Ranum Efterskole på Grand CanarieDer badede vi. Så forsatte vi vores vandring i 35 graders varme – og efter i alt 20 km og 6 timers vandring i hårdt og kuperet bjergterræn blev vi hentet af bussen. Da vi kom tilbage til hotellet var vi trætte og udkørte, vi fik udleveret mad til vores lejligheder og begyndte derefter selv på aftensmaden.
Hvis det ikke er adventure, så ved vi satme ikke hvad det er!