Medie

Profilfag P1, Profilfag P3

Kunne du tænke dig at arbejde med grafisk design af plakater, visitkort, logoer, brochurer, bannere, hjemmesider, badges …? Brænder du for at fange efterskolelivet gennem interviews og fotoreportager? Lave egne videoproduktioner eller få mulighed for at realisere dit helt eget projekt? Så er profilfaget Medie et godt valg for dig.

Vi holder til i “medielokalet” på Imaginationgangen i kælderen, hvor vi arbejder i vores hyggelige værksted. Det er opdateret med 12 arbejdsstationer, og desuden har vi en storformat printer til plakater og bannere. Du er velkommen til at tage din egen computer med til brug i undervisningen, men vores nye iMac’s klarer rendering af videoer og store grafiske produktioner i InDesign helt fint. Det du til gengæld ikke behøver at have med er kamera, gimbal, drone, mikrofoner, lys, stativer og så videre – det har vi nemlig alt sammen, og det er klar til at blive brugt. Har du til gengæld et ønske om at lære dit eget kamera bedre at kende, så kan vi også hjælpe dig med det.

Der er tradition for, at vi deltager i trykstarten på skolens profilavis, er på relevante virksomhedsbesøg, tager på inspirationstur foran og bagved det store lærred, og er med til at løse kreative opgaver til efterskolens arrangementer.

Sving forbi vores YouTube kanal, så kan du se en masse af de videoproduktioner, vi har lavet i Medie.

Rejsen

Medieforløbet bygger op til et besøg i Prag, hvor vi bl.a. samarbejder med et gymnasium, så der er mulighed for at møde unge fra landet. Tjekkiet har en stolt tradition indenfor film, med en velrennomeret afdeling på universitetet. Desuden rummer byen talrige muligheder for oplevelser, som vi vil benytte os af sammen med musikholdet. Andre aktiviteter kunne være besøg på locations (Tjekkiet bliver ofte brugt til produktion af film og serier), fotosafari med professionel fotograf i Prags smukke omgivelser samt jeres idéer!

Undervisere

Nigel

Nigel Hopwood
nh@ranumefterskole.dk

Se flere historier fra Medie på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår:
Eleverne på medie skal være interesserede i at arbejde selvstændigt og sammen med andre om fælles mål f.eks. et produkt, som skal vises frem. Der kan forekomme ekstra timer og opgaver for at få produktet afsluttet – medieholdet har mulighed for benytte medielokalet i fritiden.
Egenbetaling: ca. 3500 kr.