Fit For Life

Profilfag P1, Profilfag P3

Fit for life er for dig der elsker ømme arme, svedige t-shirts, boksehandsker og hårdt arbejde. Det er faget for dig, der gerne vil komme i rigtig god form og have udfordringer, både mentalt og fysisk.

Fit for life er et fag der fokuserer på fysisk træning gennem styrketræning og kampsport. Det er faget for elever, der gerne vil i rigtig god form og have udfordringer, både mentalt og fysisk. Faget afprøver forskellige former for fysisk træning, med fokus på både styrke og kondition, og vi kombinerer det med kampsport og boksning.

Vi skal også ud og skubbe til vores komfort zone, opleve at vi kan lidt mere end vi selv tror og hvordan vi kan udnytte hinandens forskellige styrker.

Vi tager udgangspunkt i hvor elevens fysiske formåen er. Det vigtige er ikke ikke, hvor god form eleven er i fra staten, men viljen til at flytte sig selv. Vi tager også udgangspunkt i, hvad eleven gerne vil blive bedre til. Eleven vil ikke kun opleve dig selv i nye situationer og på en ny måde, men vil også opleve et meget stærkt fællesskab på tværs af andre forskelle.

Der vil blive arbejdet med planlægning af træning, værdien af korrekt kost og det vigtige ved at tage ansvar for sit eget liv.

Rejsen

Turen går til Amsterdam, hvor dygtige instruktører vil arbejde med Jiu Jitsu, Kung fu, karakte og crossfit. Der er også fokus på udstrækning, smidighed og balance.

Undervisere

Anders Riishøj Kronholt

Se flere historier fra Fit For Life på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Faget ligger op til en stor mængde fysisk træning og aktivitet. Der vil være stor fokus på skadesforebyggelse, men blå mærker, ømme og trætte muskler er noget man skal forvente.
Egenbetaling 3. periode: 2000 kr