Profilfag P1, Profilfag P3, sommerskole

Musik er for dig, der vil udvide din musikalske horisont. Både som øvet men også som begynder. Igennem samspil vil I opleve en fælles kraft, som vil danne fundament til “finalerne” med koncerter og forskellige optrædener.

Vi udfordrer jeres musiske og tekniske færdigheder, udvikler jeres grundteknik og indvier jer i mange forskellige genrer. Vi øver mod et fælles mål, hvor vi skal ud og spille koncerter og optræde. Hvis du er nybegynder vil det være en god ide at tale med en af musiklærerne om dit valg og interesse. Ved specielle lejligheder og arrangementer på skolen optræder musikholdet for forældre og gæster.

Rejsen

Profilfagsrejserne med musik går til destinationer i Europa. Vi har bl.a. været i Liverpool, London og Berlin. På rejsen kan vi f.eks. besøge musikstudier, optræde på skoler og gader, udforske byens musikhistorie, opleve en musical eller koncert. Derudover kan rejsen også indeholde ekskursioner til turistseværdigheder og historiske steder. Der er mange muligheder! Indholdet i rejsen planlægges i detaljer i et samarbejde med eleverne ud fra deres ønsker.

Rejsen i første periode har ikke fastlagt destinationen endnu, men Prag er en mulighed, da byen tilbyder alt fra rock-, jazz- og klassiske koncerter, til en spændende musikhistorie.

Rejsedestinationen i tredje periode bliver planlagt i samarbejde med eleverne.

Hør noget musik fra tidligere musikhold:

Undervisere

Jonas Østergaard
jp@ranumefterskole.dk

Se flere historier fra Musik på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Eleverne på Musik skal være interesserede i at spille eller synge, og deltage aktivt. Derudover forventes det, at man øver udover timerne. Der vil være god mulighed for at øve i et af de to musiklokaler, og vi støtter eleverne i at danne deres egne bands. Det er gennem musikken at fællesskabet fødes og vi møder kulturen og andre unge.

Egenbetaling 1. periode: Pris er ikke fastsat endnu (Tidligere pris var på ca. 3.000,- kr.)