Så er vi på vej ud i verden – Bryllupsweekend og Danseopvisning

Vi har haft den mest fantastiske weekend med en super flot elevarrangeret bryllupsevent, og festen blev en fin start på den uge der har stået i forberedelsernes tegn.

I de faglige fag har eleverne fået sat retning på pensum og prøveformer, og der er også brugt tid på at repetere. I profilfagene har eleverne haft særligt fokus på de forestående rejser og siden torsdag er holdene draget afsted på alle tider af døgnet.

Der er altid udfordringer ved at rejse mange afsted, men vi er startet lidt hårdt ud denne gang med forsinkede tog, punkteret bus og udsat flyafgang. Følg de mange profilfagshold på deres spændende sidste rejser i dette skoleår.

Bryllupsweekend

Bryllupsweekenden slog alle rekorder og blev et kanonflot arrangement, som vi vil mindes i mange år fremover. Elevudvalget havde sammen med 3 lærere formet hele eventen og fået godt 230 kammerater med på legen.

Der var ægte blomsterdekorationer lavet af en kendt blomsterartist fra Ålborg, og der var en professionel bryllupskage bagt af vores bager Jan, og 21 piger. Brudepigerne, præsten, bedstemanden og brud, samt brudgom var i stiveste puds og hele Imaginationloftet var lavet om til en kirke. Viceforstander Joakim Philipsen er bilentusiast og stillede sin klassiske citroen til rådighed som brudekarét. Festsalen var ryddet for stole og flygel og levede i den grad op til sit navn, da der var dækket op til alle med flotte borde. Hver kuvert var udstyret med navnekort og på kortet stod den rolle som gæsten skulle spille i løbet af aftenen. Det blev i sandelighed en flot fest og aften, hvor musikholdet underholdt og der både var taler og sjov. Se alle billeder her.

Timelapse – Klar til fest

Se også her hvordan vi i fællesskab får gjort festsalen klar til fest, timelapse lavet af elev Oscar Hildebrandt.

Danseopvisning

Onsdag flyttede vi samlingen til den store sportssal, hvor danserne viste den forestilling, som de skal turnere med i Beijing i den kommende uge. Det er et rigtigt fint show, som også rummer historien om at være ung, finde sig selv og turde være sig selv. De er lettet til Beijing og har deres første arrangement i morgen.

Årets sidste profilfagsrejse – Følg med!

Hele ugen har eleverne forberedt sig på rejserne, pakket, vejet, samlet pas, arrangeret mad, og i løbet af weekenden er de fleste på vej afsted. I kan følge de mange holds oplevelser på FB og her på hjemmesiden løbende.

Der er allerede nu helt friske updates fra de første hold som er landet rundt omkring i verden:

Pilgrimsrejse – Spanien

Sejlads – Grækenland

En lille hilsen fra båden”Sleipner”. Fantastisk dag indtil nu. Efter en hurtig check in kom vi om eftermiddagen afsted og susede i solskinsvejr og dejlig vind med mere end 10 knob igennem Saroniske golf. Om lidt kommer vi til Methana hvor vi ligger om natten. Sejlads Ranum Efterskole på 8. april 2016

Følg de enkelte hold herunder, med rejseinfo samt links til facebooksider, som vil blive opdateret løbende. Men du kan også vælge at følge hovedsiden på facebook hvor de bedste historier fra alle holdene bliver vist.

Vi ønsker alle en sikker og god rejse, og glæder os til at se alle tilbage i god behold. At rejse er at leve og på Ranum er det også topmotiverende for fællesskab og læring.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!