Ranums stærkeste elev, surstrømming og masser af hygge

Åbent hus, REC stærkeste elev konkurrence, cheerleader show og masser af internationale mundtlige prøver, har sat sit præg på Ranum Efterskole College i denne uge.

Åbent hus blev afholdt lørdag og eleverne havde forberedt udstillinger, film og billeder fra deres mange forskellige profilfag- og kulturfag. Lærerne fortalte om de boglige fag i cafeen og på torvet holdt både danserne og cheerleaderne opvisning.

Der var besøgende fra hele Danmark og de kunne efter rundvisning og oplæg om skolen nyde gastronomiholdets forfriskninger.

Se flere billeder fra åbent hus ved at klikke på billederne ovenfor eller her.

Gæstelærer i Cheerleading

Vi har et meget talentfuldt cheerleader hold i år, og de fik torsdag besøg af gæsteinstruktøren Sira Lund fra Randers. Holdet er ved at lægge sidste hånd på et rigtigt flot REC show som skal vises på deres rejse til Los Angelos i USA.

Ridelinien

Ridelinjen og tirsdagsholdet nyder godt af det lækre forårsvejr. Det er åbenbart ikke kun de gode boller vores bager gemmer på. For i mandags scorede hestene æbler hos vores alle sammens bager Jan(og nu også hestenes) i Ranumhus.

Med det lækre forårsvejr og æbler var det derfor ingen sag, at få smilet frem blandt heste og elever.

Sejlads

Så fik bådene bundmaling og fribordet er poleret. Hygge og hotdogs på havnen med sejladsholdet. Bådene kommer i vandet i næste uge, og så er der kun 2 uger til sejlads sæsonen starter for alvor. Den kickstartes med et sejladstogt i Grækenland, hvor vi har lejet 5 store sejlbåde og planlagt et togt ud fra Athen og Peloponnes.

Ranums stærkeste dreng & pige

Onsdag aften blev “Ranums stærkeste elev” afholdt. En håndfuld stærke drenge kæmpede sig igennem 4 discipliner. Atmosfæren var fantastisk, og vi tror der snart kommer en rematch.

Se drengene her og pigernes lidt længere nede.

Pigernes konkurrence:

Ride og heste messe i Herning

Hestepigerne er på den årlige studietur til messen Hest og rytter i Herning, og i år har Ranum også en stand på messen. Vi fortæller bl.a. om den nye faglinje med speciale i ridning og mulighed for at arbejde med heste, horsemannship, samt ride i op til 16 lektioner om ugen. Kom forbi vores stand og mød eleverne!

Tak til +9000 fans på Facebook

Torsdag nat ramte vi 9000 likes på vores Facebookside – www.facebook.com/ranumefterskole. Tak til alle som har liket os.

Glæd jer til April hvor vi igen drager ud i den store verden. Her vil I kunne opleve historier, billeder og videoer som vores elever og lærer sender hjem. Lige fra Cuba til Island.

Kommende uge

I den kommende uge sker der en del på kultursiden. Mandag holder vi Svensk dag og åbner nogle meget uhyggelige og gamle surstrømming dåser. Køkkenchef Henrik Mouritsen garanterer at det bliver en uforglemmelig oplevelser for alle de gastronomiske sanser.

Påskeharen lander i Ranum på onsdag

Onsdag fejrer vi påskedagene med et gigantisk påskeæg løb, hvor påskeharen naturligvis kommer på besøg.

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!