Høstfest, bæredygtighed og Åbent Hus

Høstfest og masser af positiv energi, samt fokus på bæredygtighed har sat sit præg på denne uge. Eleverne har også været engagerede i valget af deres Kulturfag, og nu er den endelige valgproces, hvor forældrene bekræfter valget.
Eleverne har været engagerede i bæredygtighedsprojektet på flere måder, og alle fik smagt vegetarlasagne og afprøvet forskellige grønne kulinariske oplevelser igennem ugen. Det er vigtigt med en holdning, men vigtigere med erfaring.

Høstfest

Guide og event holdet havde deres stjernestund torsdag aften, hvor flere ugers planlægning kulminerede i en rigtig flot høstfest med helstegt pattegris og masser af juice og hygge.
Der var halm over hele skolen, udstoppede fugleskræmsler og rigtig mange søde bondepiger, cowgirls og cowboys, samt karle og piger. Vores udenlandske elever måbede, men fandt hurtigt ind i de mere løse og festlige rammer. Hovedparten af eleverne var med til linedance og mange kæmpede på rodeotyren. Vi var heldigvis rigtig mange om at rydde op!

Helstegt pattegris til høstfest på Ranum Efterskole College
Høstfest på Ranum efterskole

Dramatisk besøg fra London

I ugen har vi haft drama workshop med den fantastiske Keiron Jones fra London. Han satte sprog og kultur ind i en spændende fortællerramme, som inspirerede elever og lærere.

Den store bagedyst i Kærhuset

I weekenden var kærhuset vært ved den helt store bagedyst for alle med interesse for kreativ bagekunst. Der var stor fokus på hjerter, fællesskab og sødt.

Tak til alle, som har “Synes godt om” vores facebookside!

Takket være jeres hjælp på Facebook er vi nu meget tæt på, at nå et stort rundt tal – 7000 likes! Rigtig mange tak – Vi synes godt om!

Forældre- og familieweekend

I den kommende uge er der først Familieweekend fra fredag til lørdag. Alle er inviterede og ca. 250 har meddelt at de deltager. Rigtig mange deltager også i det nye Vilsted Sø Løb, som afvikles på lørdag. Tilmeldingen er stadig åben indtil på mandag. Skolen betaler forældre- og familiens startgebyr, og støtter Lions Clubs arbejde, samt en stor fælles begivenhed. Om eftermiddagen skal alle ud og prøve forskellige profilfag og hygge sig sammen.

Åbent hus søndag den 27. september kl. 10-17.

Vi holder åbent hus på næste søndag og inviterer alle til at besøge os og opleve eleverne vise rundt og fortælle om deres profilfag, boglige undervisning og oplevelser i efterskolelivet. I er velkommen til at kigge ind til international morgenmad kl. 10, og der er løbende forfriskninger over hele dagen.

Vi håber at I vil sige det videre til naboer, venner, kollegaer, så vi kan få fyldt skolen til de kommende år, tak!

Med venlig hilsen og rigtig god weekend
Olav Storm Johannsen
forstander