Prøver, Aftryk festival og besøg i Thingbæk Kalkminer

Kære læser!
De skriftlige prøver er nu vel overstået, både de danske og de udenlandske. Vi har ikke haft uheld eller forsinkelser og eleverne har været rigtig gode til at finde sig til rette. De har arbejdet seriøst og langt de fleste har brugt tiden fuldt ud.
Ind i mellem prøverne har vi haft fokus på at forberede de mundtlige prøver, som starter om 1 uge. De forskellige faghold har gennemgået vilkårene for prøverne og eleverne har arbejdet en hel del med deres synopsis.

Onsdag formiddag havde vi besøg af Tamela Youth Group, som vores Ghana hold besøgte i januar, og der var gensynsglæde. Vores gæster opførte et helt forrygende danseshow bygget over lokale fortællinger fra deres liv og historie. Efterfølgende var der danse workshop for alle interesserede og det blev også en stor succes!

Torsdag formiddag havde eleverne individuel prøveforberedelse og elevfotografering, og kl. 13 kørte hele skolen af sted på naturfagsekskursion til Thingbæk Kalkminer, hvor vi besøgte kalkminerne med en naturguide, fangede fisk og tilberedte dem til frokost. Naturen og det skønne solskinsvejr gav en fantastisk stemning.

Senere satte vi kursen på Bælum og Aftryk Festival for efterskoler, og her optrådte bl.a. RE bandet Ymer Drys. Køkkenteamet med Lars J. i spidsen sørgede for en dejlig aftensmad, og i overraskede med en lille fiskedam til den søde tand.

I denne weekend er der Kursus i Faldskærmsudspring for solospringere. Og rigtig mange elever er på weekendtur til Ålborg for at deltage i Karnevallet.

I den kommende uge er der naturligvis en lang række forberedelser til de mundtlige prøver. Lærerne skal desuden skrive udtalelser og give årskarakterer. Performance og danseholdet øver sammen med musik til deres optræden til Nye elevers dag på søndag. Ugen byder desuden på skoleårets sidste profilfagstimer. Dykkerne planlægger at dykke efter sort hummer og sejlerne er i gang med deres afsluttede praktiske prøver på vandet.

I den kommende weekend er der Nye Elevers dag og vi opfordrer alle elever til at blive og hygge sig i weekenden, så de også søndag kan være med til at hilse næste års elever velkommen. De nye og de “gamle” skal traditionen tro bytte-plads og markerer dermed at nu har dette elevhold krydset deres eget tidsspor, da de selv var til Nye Elevers dag sidste år.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!
Olav Storm Johannsen
Forstander