Lærerne retur, normaluge og familieweekend

Vi rullede den røde løber ud for alle ansatte mandag!!

Kære læser!
Endelig sluttede lockouten og vi fik alle lærere tilbage til arbejdet. Søndag trak de øvrige ansatte det sidste læs på skolen, så alle lærere mandag morgen kunne møde samlet op til en fælles velkomst for alt personale. I løbet af mandag mødtes også alle elever og kontaktlærere og snart var vi inde i den normale undervisningsrytme. Ugen har været præget af at lærere og elever igen har tunet sig ind på de kommende prøver og i fredags var der ved den afsluttende Lock-in-samling for alle ansatte en bred opfattelse af, at nu er vi tilbage på sporet igen. Lockout perioden har føltes som et vacuum for alle parter, et fortvivlende momentum, som alle er lettede over er afsluttet.

I samlingerne har vi fremlagt de sidste rejseberetninger fra 3. profilfagsrejser til bl.a. LA med Cheerleading, NY og ikke mindst sejladstogtet til Grækenland og dykkerrejsen til Rødehavet. Flere film og billeder er på vej. Torsdag aften drog en stor flok elever i biografen for at se Ironman sammen og det blev en hyggelig fælles oplevelse.

I weekenden har vi holdt familieweekend, og på trods af mange lockout usikkerhed, konfirmationer osv., så lykkedes det at samle mere end 200 forældre og søskende til en hyggelig aktivitetsweekend. Først var der mulighed for samtaler med kontaktlærerne og dernæst holdt vi en fællessamling, hvor dans bl.a. optrådte og resten af eftermiddagen var der gang i alle mulige aktiviteter.

I gastronomi var der pizzakursus ved eleverne som lærere. De var totalt seriøse og hårde dommere i konkurrencen.

Familier og elever kunne også smage grillet Zebra og Kænguru. Og på plænen havde outdoor lavet snobrødsbagning efter adventureracet. I musik spillede elever og forældre og i Design arbejde store og små med at kreere krympeplastic om til smykker.

I Multikulturhuset var der gang i klatrevæggen og i skolegården risikerede forældre og søskende ben og lemmer på skate- og longboards. Inden middag fremlagde de forskellige profilfag deres seneste rejseoplevelser i billeder og film. Efter en dejlig middag, var der Tour de Ranum med bl.a. biologiprøverne fra sidste år. Og aftenen sluttede af med et stort Nepal bankospil med utroligt flotte præmier doneret af familierne. Ved de unges sengetid mødtes vi voksne med køkkenchefen til lidt oste- og vinsmagning og en god forældresnak.

Søndag morgen var der morgenmotion, samling og formiddagen sluttede med en fælles skoleevaluering i grupper med både elever, lærere og forældre. Alt i alt en rigtig dejlig weekend, og en stor tak til alle jer der deltog, samt bragte spændende kager og gaver med.

I den kommende uge er der fuldt fokus på prøverne og kun få profilfagstimer. Vi slutter allerede ugen om onsdagen kl. 14.30 og sender eleverne hjem på Kr.Himmelfartsferie. Mandag den 13.5 starter de skriftlige prøver, og der foreligger en prøveplan på hjemmesiden under Undervisning.
Vi ved at mange stadig er lidt præget af lockouten, men både pædagogisk og fagligt er vi fra mandag 99% tilbage i sporet og så bliver vi også helt klar til prøverne!

Med venlig hilsen og rigtig god uge!
Olav Storm
forstander.