OSO-, Projekt- og julestartsuge

Starten på den her uge var starten på OSO og projektuge for eleverne her på skolen. Der har selvsagt været fuldt tryk på studiekedlerne. Inden afleveringsmålet blev nået i går, har de fleste oplevet både op- og nedture, stress og jag, men også gode lærings- og studieoplevelser. OSO og projektuge markerer en studiemæssig milepæl i elevernes tilværelse, og det afvikles i dag, fredag, og på tirsdag, hvor eleverne skal fremlægge deres opgaver.

Overblikket og ugen i billeder får du her – God fornøjelse.

OSO og projektuge

Eleverne har arbejdet benhårdt i den her uge. Det har de, selvfølgelig, fordi, de har skrevet obligatoriske større opgaver og projektopgaver. Der skulle skrives og udarbejdes et produkt, som til sidst skulle præsenteres. Det er overstået for nogle i dag, og andre må vente (og måske forberede sig) til tirsdag. Ens for alle er det dog, at opgaverne er afleveret, og det er bestemt en fantastisk følelse at gå på weekend med. I videoen herunder fortæller nogle af eleverne, hvordan det er gået, og hvordan det har været at have en lidt anderledes uge.

HF-Søfart foredrag

Live fra akvariet

Coral restoration. Selvom det som dansker med en kartoffel i munden kan være svært at udtale, så er det et virkelig fedt profilfag.

Det får ting og sager til at ske i biologilokalet for tiden. Små koraller vokser livligt i små inkubatorlignende akvarier. Først flyttede en snegl og en eremitkrebs ind hos korallerne, og nu har de så fået selskab af fisk. Det er alt sammen en del af en nøje tilrettelagt plan om at restaurere, afblege, genoprette og pleje koraller og førstehåndsstudere hvordan det får livet til at gro. De øver sig til den store rejse, som de snart skal ud på, hvor de små akvarier i biologilokalet skiftes ud med rigtige koraller.

På Facebook kunne man tidligere på ugen følge med, da fiskene flyttede ind. Se eller gense det lige her.

Winter Wonderland Hikes

På torsdagsfaget med navnet, der klinger lidt julet, Winter Wonderland Hikes, traver elever og lærere rundt i det danske landskab. Nogle gange bliver vandringen lidt ekstrem, og det er lige præcis det, der er meningen. Det er nemlig forkærligheden for natur og kilometer i benene, der bringer holdet sammen. Det er et hyggeligt interessefællesskab, der bliver dyrket, ja, i skoven.

De har blandt andet været i Fosdalen og …. For nylig var de i Rebild Bakker, og det kom der nogle vildt flotte billeder ud af.

Julehygge i sidste weekend

Vi har skudt julen i gang. Sidste weekend var fyldt med julehygge, stemning og ikke mindst julemad.

Jullehyggeweekend 2017

Appropos jul. Vi har en konkurrence kørende i december, hvor eleverne julepynter og -udsmykker deres værelser. Flotteste værelse (selvfølgelig en præmie, som annonceres senere) ?

Den kommende uge

Vi har performanceuge hele næste uge, så følg med på Facebook (har du husket at like vores hovedside?). Der kommer helt sikkert en masse spændende, sjove og oplevelsesfulde indslag. Det hele kulminerer i en forestilling, som man også roligt kan glæde sig til.

Derudover får vi besøg af Nikolaj Niebuhr på onsdag i næste uge. Han kommer og holder et foredrag, og det er altså onsdag d. 29. kl. 19.30. Foredraget kommer til at handle om klatring og ekspeditioner i store højder. Vi glæder os til at byde ham velkommen! I mellemtiden kan du se og læse om Nikolaj Niebuhr og hans historie på hans hjemmeside, på Facebook og på Youtube.

Vi ønsker alle en rigtig god weekend.

Hilsen alle os på