Auf wiedersehen – 18 forskellige rejser ud i verden

Tusind tak til de godt 2000 gæster som fandt til Ranum på Efterskolernes dag i søndags. Det blev en fantastisk flot dag omend solen ikke skinnede hele tiden. Der var masser af aktivitet og ros til vores elever og køkkenet og gastronomiholdet brillierede. De første hold er også taget afsted på deres profilfagsrejser. Herunder kan I se hvilke profilfag, der skal afsted og hvor de rejser hen. Hvis I klikker på billedet kommer I ind på fagets facebookside, hvor I kan følge dem under turen. Der bliver selvfølgelig også opdateret på vores facebookside med nyt fra rejserne i løbet af den kommende uge. Det har været en rigtig god efterskoleuge, hvor sommerfugle har svævet frit i maverne på vores elever, som er spændte på deres første rejse med efterskolen.

Vi glæder os rigtig meget til at dele alle rejsefortællinger og se eleverne igen om en uge.

18 spændende profilfagsrejser

Her er en oversigt over de 18 spændende profilfag – Husk at følg vores rejser og dagligdag på Facebook.

Succesfuld Efterskolernes dag i søndags

I søndags var godt 2000 mennesker forbi Ranum til Efterskolernes dag. Det var en super dag, skønt solen ikke var fremme hele tiden. På skolen var det muligt at få en rundvisning af en nuværende elev, Gastronomiholdet var klar med mad og køkkenet havde også gjort sit. Der var international brunch kl 10 og til frokost fulgte sliders, græskarsuppe, frisk fisk fra KYST, minitacos og et lækkert tapasbord. Hvis du var forhindret og gerne vil have en rundvisning kan I bestille en lige her!

Besøg fra Struer Statsgymnasium

Tirsdag havde vi besøg fra Struer Statsgymnasium, som holdt et inspirerende oplæg om viden og hvordan vi har adgang til den.

Niveaudelt undervisning er en succes

En stor ting på efterskolen er niveaudelt undervisning. Her bliver eleverne matchet efter niveau, kompetencer og ambitionsniveau, så de kan modtage en undervisning med den hjælp og udfordring der er brug for. I engelsk var et af holdene i gastronomi. Her skulle bagningen og al interaktionen foregå på engelsk, i alle aspekter af undervisningen. Det var en udfordring, som eleverne virkelig tog til sig – og udbyttet blev en hel undervisningsgang udelukkende på engelsk og lækker kage!

IGCSE Biology ude i naturen

Igen har biologi-undervisningen været ude i naturen, for at gå på opdagelse i alt det, de lærer fra bøgerne. I timen var der fokus på planters rodstrukturer og frøspredning. Eleverne gravede også planter op, der nu står i laboratoriet klar til undersøgelse, når de vender hjem efter rejserne.

Invitation til Gensynsdag den 28.10 kl. 12-17

Vi skal mindes efterskoletiden, synge, og mødes i vores årgang og på tværs af årgangene.

Det er op til jeres egen årgang at arrangere en Gensynsfest om aftenen, hvis I ønsker dette.

Vi ønsker alle en rigtig god weekend.

Hilsen alle os på