Farvefest, Teambuilding, Housecup og meget mere!

Det er torsdag og eleverne drager hjem på forlænget weekend. Det har været nogle helt fantastiske introdage med masser af fællesskab, leg og opstart af både de boglige fag, profilfag og aktivitetsfag.

Introugen har været præget af stabilt ustadigt vejr med både torden, regn, blæst fra vest og vindstille, og akkurat lige så forskelligt oplever vi også det nye elevhold.

Farvefest

Fredag var i farvernes tegn og alle elever og lærere gav den gas med udklædning i de tildelte farver. I kan se alle billeder her fra både festen, borddækningen og en helt masse portrætter af alle vores festklædte farverige elever.

Farvefest - 2

Farvefest - 1

Spændende Housecup – I silende regn – med godt humør!

Weekenden har budt på House Cup i øsende regnvejr, og søndag måtte vi udsætte den store svømmeprøve, og lavede istedet en værelses-teambuilding dag på tværs af husene. Efter at have mikset alle elever på tværs var der om eftermiddagen og aftenen hoppe-hygge fest på en af landets største hoppepuder.

19 fede profilfag og 21 spændende aktivitetsfag

Mandag startede vi ud med elevens “normale” skema og på trods af et uheldigt nedbrud i IT systemet fandt eleverne deres klasselokaler og hold. Mandag eftermiddag kom alle profilfagshold godt fra start, og tirsdag fik vi også gang i aktivitets- og idrætsfagene.

Det er helt sikkert kommet bag på mange elever hvor hårdt det er at gå på efterskole, men de smiler og øjnene stråler af glæde og lyst til mere efterskoleliv.

Online igen

Onsdag udleverede kontaktlærerne elevernes mobiltelefoner og der er givet anvisning om at de kun må bruges uden for de mobilfrie zoner. Dvs. udenfor spisesal, festsal og klasseværelser. Eleverne har delt numre og dannet netværk på kryds og tværs af skolen, og da dette hold er måske verdens mest kompetente online-kids, så håber vi at vi også får et fantastisk virtuelt fællesskab i år.

Og der sker rigtigt meget på vores sociale medier, følg med her:

Vi ønsker alle en god weekend og glæder os til at se jer igen på søndag efter kl. 18.

Hilsen alle os på