Cambridge prøver, Outrougen & Super Girl Car Wash Group

En af de mange frivillige fællesaktiviteter imellem prøverne kunne eksempelvis være at vaske yndlingslærernes biler.

Forstander nyt

De mundtlige prøver er i fuld gang og det går, på nordjysk, ikke så ringe. Undervisningen har været niveaudelt i alle fag og hold, og det betyder at nogle hold har et gennemsnit på mellem 10-12 og andre hold ligger omkring middel. Men ingen hold ligger væsentligt under middel og det glæder os rigtigt meget.

Socialt er det tydeligt at mærke at elever og ansatte er opmærksomme på at få det bedste ud af de sidste uger. Blæst, regn og torden har også givet god lejlighed til at mange elever har hygget sig sammen i fællesarealerne og på værelserne, og der er fuld gang i mindebogsskrivningen.

For nogle elever er den sidste tid den absolut sværeste, og særligt hvis man har været udfordret før efterskolen og måske har haft det svært ved at være hjemmefra, og så er kommet ovenpå og oplever succes. Så er der rigtig mange tanker om det at afslutte efterskoleåret og tiden efter.
Årets kammerat

I samarbejde med Rotary Løgstør uddeles årets kammeratskabspris ved Dimissionen den 24. juni. Det er eleverne selv der nominerer og vælger den kammerat, som de mener har betydet mest for fællesskabet i løbet af året. Der er allerede mange nomineringer, som vidner om at rigtig mange har betydet meget for sine venner i løbet af året.

I den kommende weekend er der bl.a. faldskærmsudspring, vandsportsaktiviteter og på Rønbjerg havn er der Havnens Dag med masser af aktiviteter for alle.

IGCSE og AS/A level eksamener afsluttet

Onsdag afsluttedes de sidste IGCSE og AS/A level eksamener. Så efter 8 uger med 785 individuelle skriftlige eksamener og 243 mundtlige eksamener fordelt på 25 forskellige IGCSE og AS/A level fag, har eleverne brugt ca. 172 timer og 15 minutter på at teste deres viden og kompetencer.

Derudover har de siddet i flere timers Full Centre Supervision (overvågning) og erfaret at det med at have snacks og slik med til en eksamen er en luksus kun nydt til de danske eksamener.

Mange af eleverne skal foruden de internationale prøver også op i folkeskolens afgangsprøver for 9. eller 10. klasse og der er ingen tvivl om at det har været en periode med fart på. Nogle elever formåede at tage 3-4 eksamener på én dag!

Resultaterne fra CIE eksamenerne er først tilgængelige 10. august, men vi vil gerne sige tillykke til alle vores IGCSE og AS/A level elever for at have færdiggjort det internationale program og ønske god sommer.

Outrougen

I den kommende uge starter eleverne med at lære at danse lancier sammen med deres gallapartnere. Og søndag den 18. juni har forældre og søskende mulighed for at være med til “hente-ting og hyggemiddag”, samt se eleverne øve lancier sammen for 3. gang.

Programmet i Outrougen fokuserer på fællesskab og samvær, samt markering af et fantastisk efterskole år. Mandag laver vi en gigantisk aktivitetsdag med bl.a. Danmarks største hoppepude, bumber balls og sæbeglidebane, samt rigtig mange profilfag bl.a. sejlads, adventure og waterperformance.

Årets fodboldkamp for 3 år siden kan ses herunder. Vi ser frem til tirsdags hvor dette års kamp mellem eleverne vs lærerne fløjtes i gang. I fuld udklædning. Her får begge parter for alvor lov til at vise sig frem.

Onsdag er der hjemmehos” besøg ved kontaktlærerne, og om aftenen er det “sidste aften” på værelset inden den store oprydning torsdag.

Torsdag har vi valgt at arrangere Gallafest og Awardshow i stedet for fredag, da fredag er Sct.hans aften. Det er helt usædvanligt, men det giver samtidig eleverne mulighed at gøre værelserne rent og bytte nøglen med Blåbog. Fredag laver vi kæmpe bål med taler og hekse, samt musikindslag, og resten af aftenen er der lærerrevy, hygge i REC Loungen, samt fællessovning i Multikulturhuset.

Lørdag slutter skoleåret med Dimission kl. 11. på plænen foran hovedbygningen.

Vi glæder os til den sidste tid med eleverne og håber at alle får en fantastisk afslutning på skoleåret.

OBS – Vi samler garn ind til strikkedamerne i Løgstør!

Strikkedamerne i Løgstør mangler garn eller rester til at strikke baby og børnehuer til børnene i Nepal.
Alle slags garn modtages med taknemmelighed og kan afleveres på en af skolens vagtstuer eller på forstanderens kontor.

Fredagsmotivation – Togetherness. Se klippet!

Vi ønsker jer en rigtig god weekend!