Aftryk festival, 2. kl. dag og Reception for Jens Olfert

En eventfuld uge på Ranum Efterskole College er gået. Vi har haft besøg af en flok dygtige mennesker fra Tyrkiet, fået taget portrætbilleder og kontaktgruppebilleder til blå bog og ikke mindst været til Aftryk musikfestival.

Tyrkiske gæster

Fra søndag til mandag har 5 elever og 2 lærere fra en international skole i Izmir, Tyrkiet besøgt os. Besøget er en del af et UNESCO program og er tilknyttet nogle af vores elever, som havde valgt Oman, UNESCO, som kulturfag. På deres besøg i Danmark, har de bl.a. oplevet Skagen, hvor de har set grenen og bunkerne.

2. kl. dag

Onsdag var en helt fantastisk dag med smil, grin, udfordringer og fede poster på et O-løb på Ranum Efterskole. O-løbet førte 2. Klasserne hele verden rundt, med historie fra hvert lands post og en sjov opvarmning med dans fra alle verdens 7 kontinenter. En fantastisk dag for både vores egne elever og 2. Klasseeleverne – vi glæder os allerede til næste gang.

Billeder til Blå bog

Torsdag og fredag var i fotografens tegn. Torsdag skulle alle skolens elever have taget portrætbilleder til Blå bog. Det var sjovt at se, hvordan eleverne allerede har ændret sig meget på under et år. Fredagen er blevet brugt på at tage kontaktgruppebilleder, som også skal bruges til Blå bog. Det var en fed aktivitet, med mange originale udklædningsindslag.

Aftryk Festival

420 spændte elever steg ind i 8 godt fyldte busser og drog på road-trip mod Bælum, hvor årets Aftryk Festival igen skulle løbe af stablen. En håndfuld af vores elever har i tirsdagsfag skrevet deres egen musik og tekster, som blev optrådt med til Aftryk. Her er kotumen også, at alle der optræder, performer egne originaler. Det gik helt ned, da Semimob fra e-musik var på scenen med et super show og rap, der smurte øregangene. Én kanon god dag, med glade og nu også lidt trætte elever.

Nye elevers dag i weekenden

På søndag kommer det nye hold elever ind til en begivenhedsrig dag hvor de får præsentation af profilfag, prøver skoletøj samt merchandise, holder samtaler med kontaktlæreren m.m. Eleverne vil også for første gang komme til at opleve deres kontaktgruppe og forældrene vil få orientering om pædagogik, skolehjem samarbejde, økonomi og forældreråd. Vi glæder os til at hilse på de nye og ønsker dem den bedste start i august.

Reception for Jens Olfert

Jens Olfert Andreasen takker af som formand for Ranum Efterskole College bestyrelse ved skolekredsens generalforsamling. Olfert har været formand for Ranum Efterskole College gennem 12 år og været stærkt engageret i skolens fantastiske udvikling. Olfert har deltaget aktivt i en lang række af kulturrejser til Nepal, Peru, Kina, Oman og sidst De Vestindiske øer. Olfert har om nogen formand i efterskoleverdenen stået for at bygge en åben og international efterskole med den største frihed og tillid til ledelse og ansatte. På mandag holder vi afskedsreception for Olfert.

Vi ønsker jer en rigtig god weekend 🙂

Amalie & Rasmus