Bryllup i weekenden og ellers helt almindelig uge

Ugen bød på det mange elever vil sige en helt almindelig uge, almindelig for os men sikkert spæk-fyldt for andre. Mange af eleverne er ved at gøre sig klare til både mundtlige men også de skriftlige prøver, som lurer lige om hjørnet. Det helt store i ugen må også være en tilbagevendene begivenhed, elevbryllup. En begivenhed hvor vi hylder traditionen og hvor vi går all-in med alt selvom det blot er en leg. På mandag er der spændende foredrag med Thomas Slosarich, som bl.a. vil fortælle om hvordan du giver et godt førstehåndsindtryk.

Nej, Rakel og Matt er ikke ved at blive gift. Men det er derimod Rakel og Philippe, ved et seriøst legebryllup).

Foredraget “Gør dig go’ – på den fede måde” på Mandag kl. 14.30

(tal til verden – og bliv hørt)

På mandag har vi booket Thomas Slosarich til at tale om det at give et godt førstehåndsindtryk. Om det er til jobsamtalen, kommende kæreste eller eksamen

“Du får kun en mulighed for at give et godt førstegangsindtryk, derfor skal du kunne sælge dig selv og dine vigtigste budskaber på mindre 30 sekunder!”

Gennem hele livet møder vi masser af nye mennesker for første gang. Uanset om der er tale præsentation for en ny klasse, en vigtig eksamen, en første date med hjertets udvalgte eller en jobsamtale, er det derfor vigtigt at kunne levere budskabet på en selvsikker, inspirerende og tydelig måde.

Med et liv i en præstationsbetinget sportsverden som professionel fodboldspiller og – træner og med stor erfaring fra studier i kommunikation i USA vil jeg ved hjælp af humor, videoklip og en stor mængde begejstret entusiasme forsøge at videregive teknikker, metoder og gode råd til optimeret kommunikation og god formidling.

Som træner omkring U-landsholdene i DBU, kommunikationsekspert og radiovært giver jeg mit bud på hvordan man får det rigtige budskab ud på den bedste måde, så man for alt i verden undgår, at god viden går tabt i dårlig formidling og kommunikation.

Bryllupsweekend

I weekenden blev eleverne Rakel og Philippe gift efter alle kunstens regler. Det er vel nok de færreste som kan bryste sig af 300 gæster, festsal, workshops og en overdådigt festmiddag. Men det kan stå som inspiration til kommende kærestepar, måske i lidt mindre målestok. Aftenen igennem bød på smukke musiske indslag fra Tina op Maya, flotte taler fra især brudens (fiktive far, Matt), og et rigtig flot arbejde af alle elever og ansatte.

Rigtig mange billeder vil blive lagt op i løbet af mandagen. Men her er et lille udsnit.

Herunder er der billeder fra forberedelserne.

Forældre- og søskendedag d. 28-29 april.

Sidst i april holder vi forældre- og søskendeweekend hvor temaet for forældre- og søskendedagen er Fællesskab, Profilfag og efterskolehygge.

Bemærk! Programmet er for nuværende elever og deres forældre og søskende.

Fredag (man kan også nøjes med at komme lørdag)
Kl. 18.00 Aftensmad/ hygge sammen med eleverne. – “Tjek in”
Kl. 19.00 Forældre og elevhygge: Rundbold, Musik, Kreativ workshop.
Kl. 21.00 Hygge i kantinen med lette forfriskninger og bio-event for elever og søskende
Kl. 22.00 Forældrehygge og snak i kantinen, samt lidt “natmad” for voksne

Lørdag
Kl. 07.30 Morgenmotion for alle – vi mødes ved Livstræet i skolegården.
Kl. 8.-9 Morgenmad i kantinen.
kl. 9.10 Morgensamling i festsalen.
Kl. 9.30 – 10.30 Evalueringsworkshop m. forstander / elever – input til fremtiden.
Kl. 10.00 Videoer og billeder fra Profilfagsrejser / Aktiviteter.
Kl. 10.30 Udvalgte video og billeder, samt fortællinger fra forårets rejser .
Kl. 11.30-12.30 Løbende frokost.
Kl. 12.30 Profilfag / aktivitet med eleverne, afhængig af vejret.
Kl. 15.30 Kaffe og afslutning.
Kl. 16.00 Slut

Med venlig hilsen og god weekend.

Olav Storm Johannsen
Forstander