Følg os på rejserne jorden rundt

Kære læser!

Hvis sommerfugle kunne løfte en skole, ville vi svæve over alverdens vande. Elever og lærere har hele ugen arbejdet målrettet med at afslutte og forberede de faglige forløb, for at blive klar til at drage ud på den tredje og sidste rejse i dette skoleår.

Vi rejser til 15 forskellige destinationer og kombinerer både profilfagsinteresser med kultur- og venskabsskolebesøg. De nye profilfag E-sport og E-music drager henholdsvis til London og til Amsterdam, mens Yoga lifestyle folder sig ud på Sicilien og Nordic Challenge tager på snesko- og hundeslædetur i det dybeste og højeste højfjeld i Norge. Det bliver masser af eventyr og erfaringer at dele ud af undervejs og efter rejsen, så følg os på…

Hop til sektionen for rejsenyt m.m

Foto, video og artikelkonkurrencen

De store kulturrejser i januar fik i denne uge en flot afslutning, da vi kårede vinderne af Photo, Video & Article. PVA konkurrencen. Vinderne kan ses nedenfor, og det har været rigtigt svært at vælge ud mellem de virkelig mange og flotte indslag. Se alle de indsendte videoer her.

Bedste video: Amalie Tobar a day in Na’an ku sê

Bedste foto: Signe og Frederikke

Bedste overall-winner: Charlotte Bjerg

Følg os på rejserne her

Officiel facebookside som bliver centrum for alle gode historier og billeder.
-> www.facebook.com/ranumefterskole

Officielle profilfagsrejsesider på facebook

Fra tidligere rejser til Peru, i sandklitterne.

Klik direkte videre til de forskellige rejser. Her vil de forskellige tovholdere og medrejsende opdatere med nyheder, billeder og video den næste uge.

Gastronomi
Ski
Fit for life
Ridning
Dykning
Adrenalin
Waterperformance
Sejlads
Nordic Challenge
Medie
E-Sport
Cheerleading
Dans – Beijing
E-musik

Læs nyhedsbrev og vigtige beskeder under nyheder på hjemmesiden.
nyheder

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få en ugentlig opdatering fra rejserne.
-> nyheder/nyhedsbrev

Sikkerhedsinstrukserne for rejserne. Når vi rejser ud i verden, så er sikkerhed et af de højest prioriterede fokus områder, og alle rejse udarbejder sikkerhedsinstrukser, som skal sikre at de rette forholdsregler og beslutninger kan træffes hurtigt og effektivt, hvis uheldet er ude.

Forældrebreve for rejserne.
I forbindelse med afviklingen af profilfag og rejser, så udarbejder lærere og elever en række orienteringsbreve til forældrene, og de kan læses her.

Vi rejser ud i verden og verden kommer til Ranum.
I den kommende uge ankommer 6 gæsteelever fra Thailand til Danmark for at opleve København og efterfølgende Ranum i en måned. De skal i påskedagene opleve hvorledes en dansk familie bor og lever, og vi vil rigtig gerne appellere til at I henvender jer til os på skolens mail info@ranumefterskole.dk, hvis I gerne vil være vært for en elev i disse dage. Det er vigtigt for gæsteeleverne og det er en unik oplevelse for jer.

Skolen er ikke lukket i rejseugen
I rejseugen er skolens kontor åbent, mens skolens telefon besvares for nødopkald mellem 15.30-18.00 af ledelsen. Vi benytter i øvrigt ugen til at lægge nyt gulv i den nederste gang i Seminariehuset, og til at renovere cafeområdet med nye lofter, vægbeklædning og nye møbler.
Vi ønsker alle en rigtig god foråresuge og elever og ansatte en fantastisk rejseoplevelse.
Og vi glæder os meget til at byde alle elever velkommen hjem fra deres rejser og til 3 gode dage i efterskolefællesskabet inden vi kan sende dem hjem på påskeferie den 12.4.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm Johannsen
Forstander