Familieweekend, Vilsted Sø Løb og høstfest

Det har været en forrygende weekend og uge med både familiebesøg, Vilsted Sø løb, prøvevalg til kulturfag og en flot høstfest. Sommeren er kommet tilbage og selvom mange elever er trætte efter snart 3 ugers intenst efterskoleliv, så er både stemningen og temperaturen i top!

Familieweekend

Fredag til lørdag hyggede godt 350 familiemedlemmer sig med forskellige aktiviteter. Vi holdt bl.a. Nepal banko med flottegaver, fællessamlinger og så deltog godt 750 elever og forældre i det 2. Vilsted Sø løb. Om eftermiddagen var der fuld gang i profilfagene, hvor eleverne præsenterede og instruerede i deres fag.

Vilsted Sø Løbet 2016

I alt deltog 1050 i løbet og det smukke vejr betød at alle fik en rigtig flot naturoplevelse langs Vilsted Sø. Stierne langs søen er ny renoverede og der var stor ros til arrangørerne Lions Club for et fint arrangement.

Bæredygtighedsuge

I løbet af ugen har vi sat fokus på bæredygtighed og vi har bl.a. haft 3 dage med meget spændende vegetarmad, så eleverne kunne opleve at kød ikke altid er nødvendigt på tallerkenen. Vi er også i gang med en en kampagne for indsamling og sortering af plastik, og der er kommet krydderurter i alle bede og potteplanter.

Valg til Kulturfag

I løbet af de sidste 3 uger har vi i samlingerne og i workshops, samt orienteringsmøder informeret om de mange forslag til Kulturfag. Eleverne gennemførte i løbet af ugen en prøveafstemning, og den viste at der er meget bred opbakning til næsten alle kulturfag og rejser.

Vi har sammen med lærere og elever udformet et Kulturfagsmagasin, der beskriver de forskellige valgmuligheder, og elever og forældre skal nu gennemføre det sidste valg sammen. Det bliver spændende og valget slutter søndag den 25.9.

Når i skal betale for rejsen kan det nemt gøres på shoppen.

Besøg fra AFS Thailand

Tirsdag fik vi fornemt besøg af bestyrelsen for AFS Thailand, de besøgte Ranum for at opleve efterskolen og møde de elever som følger årsprogrammet.

Høstfest

Klik på billedet eller her for at se billederne fra høstfesten.

Høstfest

Guide og event holdet arrangerede torsdag aften en helt forrygende høstfest for hele skolen. Elever og lærere var klædt ud traditionel høstfest, og der var gang i rigtig mange aktiviteter bl.a. western dance, rodeo-ridning og dejlig grill middag i husene. Se fotos her.

Kontaktgruppebilleder fra høstfesten

Se billederne herunder eller klik her for at se kontaktgruppebillederne fra høstfesten.

Kontaktgruppebilleder Høstfest - 16/17

Den kommende uge

I den kommende uge har vi undervisningsfri mandag og eleverne møder igen e. kl. 18.00.
I løbet af ugen har vi både forberedelser til Profilfagsrejserne i uge 40 og Åbent hus arrangementet. Lørdag er en undervisningsdag, og vi sætter fokus på interkulturelle oplever og får besøg af flere tidligere elever, som har brugt ranum som afsæt til forskellige eventyr verden rundt.

Åbent hus – Efterskolernes dag.

Søndag den 25.9 holder vi Åbent hus for alle interesserede og der er mulighed for at blive skrevet op til et fantastisk efterskoleår. Eleverne viser rundt, fortæller om deres profilfag og der er mulighed for at tale efterskoleliv og faglighed med lærerne i cafeen.

Gastronomiholdet og køkkenet står for international morgenbord fra kl. 10-11 og efterfølgende vil der være mange forskellige kulinariske oplevelser fra forskellige dele af verden på torvet.

Vi holder åbent fra kl. 10. og kl. 10.30 er der stor velkomstsamling i festsalen, hvor man også kan høre skolens værdier, profilfag og faglige forløb, og i Guldhornssalen fortæller vi om det internationale forløb.

Vi glæder os rigtig meget til at vise vores smukke skole frem og håber, at I vil fortælle naboer, venner og kollegaer om chancen for at besøge Ranum Efterskole College. Der er stadig ledige pladser til skoleåret 2017-18.

Læs den nye Ranum Avis her.

Se den nye præsentationsvideo – lavet af sidste års elever

Se den nye internationale PR film her

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Olav Storm Johannsen