Prøver, 2. klassedag og fantastisk efterskolevejr

I denne uge har det været efterskolevejr, og vi har nydt udelivet på hele skolen. Eleverne har været optaget af prøveforberedelser, mundtlige prøver og et hav af aktiviteter særligt på fjorden. Foran husene har der hver aften været beachvolley, rundbold og fodbold, og stort set alle elever har været.

2. klassedag

Ugens store begivenhed var 2. klassedagen, hvor vi fik besøg af godt 200 unge fra Vesthimmerlands folkeskolers 2. klasser. Temaet for aktivitets- og idrætsdagen er en Jordomrejse og udover at skabe sammenhold og fysisk bevægelse, så fik de unge også en viden med om forskellige landes særpræg.

Næsten 100 efterskoleelever stod for aktiviteter og fulgte de unge rundt på rejsen.

Se flere billeder fra dagen her.

Seminariehusets OL

Elevudvalget i Seminariehuset stod fredag et rigtigt flot arrangement for alle husets kontaktgrupper. Der var konkurrencer på scenen, vandkamp og så blev der grillet og spist sammen på plænen. Bolden er nu givet op til at Ranum hus og Kærhus også laver et husarrangement.

De mundtlige prøver er kommet godt i gang, og der er også høstet rigtig pæne karakterer blandt mange elever. Vi er spændte på de skriftlige karakterer, som netop i dag er kommet i Skoleplan. De er rettet af én censor for første gang, og det er alene forældrene som har indsigelse overfor censor, hvis man mener at karakteren ikke er rimelig. Men forældre og elev har ikke et grundlag at vurdere det udefra. Klager skal rettes til undertegnede på skolens info mail og så vil formidle denne videre til censor. Tidligere voterede elevens lærer og censor om en bedømmelse og det gjorde helt sikkert bedømmelsen mere overvejet.

Aktiviteter

Når eleverne ikke har skrevet studie- og prøveforberedelsetid ind i deres skema, så kan de vælge mellem en lang række forskellige aktiviteter. Rigtig mange har nydt det gode vejr på vandet. Og sejlerne har trænet til deres praktiske prøver både eftermiddag og aften. Der har været kanoture på Vilsted Sø, mountainbike ture og islænderridning i Uhrehøje, samt streetperformancetur til Ålborg. Hver dag er ca. 10 lærere engageret i at lave aktiviteter og det er super dejligt at rigtig mange elever også får tid til at deltage ved siden af deres prøveforberedelser.

I forrige weekend var der adventureture til Uhrehøj og eleverne fik rigtig mange kilometer i MTB dækkene. De blev udfordret på High rope banen og i spændende øvelser som f.eks. tømmerflådebygning. det blev en fantastisk aktiv og udfordrende weekend.

I denne weekend er der faldskærmsudspring og ca. 15 elever skal springe fra dels Skive og års Flyveplads. Vejret er jo helt kanon, så det bliver magisk. I den følgende weekend er der vandsportsaktiviteter, og et hold tidligere elever deltager i den store matchracer i kapsejladsen Mors Rundt. Der vil også være gang i wakeboard, SUP boards og naturligvis både kano og kajak, samt alle sejlbådene. Vi krydser fingre for at vejret holder nogenlunde.

Nye EVS frivillige

Hi! My name is Noelia and I am from the northwest of Spain. I am really excited about joining this school in August as a volunteer. I have studied a Bachelor of Industrial Design and a Master of Art Direction so I will be happy taking part in all kind of artistic workshops and Spanish lessons. I had some international experiences before, as a student, and I think this is going to be amazing and challenging because is also about sharing knowledge.

Hej! I am Laura! I come from Lille, one of the biggest towns located in the North of France. In addition to help with French class, I could also help with music and drama mainly (and have fun, not gonna lie). Noelia and me are thinking about develop a video/photography project.

New EVS volunteers: Noelia (left) and Laura (right)

Rigtig god solskinsweekend!

Med venlig hilsen!