Aftrykfestival, Hvalborg i Århus og Nye elevers dag

Den nye gavl er sprunget ud. Klar til at blive udforsket. For hvad gemmer sig i billedet? Og hvad kigger eleverne på? Kom selv og se.

Det har været en kanon efterskoleuge hvor eleverne har fået forberedt sig til de mundtlige prøver, samt været til Aftryk koncert og nu ser vi frem til en weekend med både Familiedag for nuværende elever og Nye Eleversdag for det kommende elevhold.

Personaletur til Århus Musikhus

Onsdag var stort set alle ansatte afsted på 2. del af julegaven. Først besøgte vi Bazar Vest, her fik vi en kulturel oplevelse og dejlig tyrkisk middag. Efterfølgende var en gruppe på havnen for at se det nye kulturhus DOK 1. Aftenen sluttede af med et brag af Shubidua Musical, som løftede både humøret og gav en god oplevelse til fællesskabet.

2800 km alene langs USA´s Vestkyst

Agnes er tidligere elev fra REC og onsdag eftermiddag fortalte hun om en oplevelse som ingen andre danske unge tidligere har haft. Hun satte sig for at vandre langs USA´s vestkyst og undervejs mødte hun en masse spændende mennesker og udfordringer. Oplevelsen modnede hende til igen at fortsætte i gymnasiet og det blev en personlig og stærk historie, som gjorde indtryk på eleverne.

Aftryk musikfestival

Torsdag eftermiddag afleverede de sidste elever deres synopsis, og drog afsted til en musikfestival for efterskoleelever arrangeret af Østhimmerlands Ungdomsskole i Bælum. Vi havde 3 bands med og de fik rigtig god opbakning af eleverne foran scenen. Køkkenet havde sørget for masser af forfriskninger og grillen var tændt det meste af aftenen.

Familieweekend

Aftensbillede m. ostebord m.m for forældre

I den kommende weekend er der fredag til lørdag familiedag. Programmet rummer aktivitet, fællesskab, hygge og efterskoleliv fredag aften, og fortsætter med evalueringsworkshop og profilfag lørdag eftermiddag.

Nye eleversdag

Søndag får vi besøg af de kommende elever og deres forældre. Programmet starter kl. 09.30 og i løbet af dagen skal eleverne krydse spor ved de nuværende elever ved samlingen. Og efterfølgende er der kontaktgruppetid, samt forældreorientering. Udover at høre om de faglige fag, skal eleverne høre om deres profilfag og prøve deres skoletøj. For de nuværende elever er det en lidt trist dag, for denne dag markerer også at der snart kommer et nyt elevhold og overtager skolen.

Den kommende uge

Hele ugen er der gang i de mundtlige prøver og eleverne skal bruge en del tid på forberedelse. Ind i mellem er der en masse aktiviteter både på vandet og omkring skolen.
Onsdag er der videodag, hvor elever og lærere i fællesskab laver en video om Ranum Efterskole College. Der bliver gang i de fleste profilfag, faglig undervisning, fortællinger og interviews.

Videoer fra sidste år.

Sommerskole

Er du 14-17 år gammel og har du ferie i uge 27,28,29,30 i år? Så kom til Ranum og deltag i vores Internationale Sommerskole, oplev et fantastisk fælleskab med unge fra hele verden.

Læs den mobilvenlige brochure her https://goo.gl/omrHC2 eller læs mere på sommerskole

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen!